Cu și despre copii, Însemnările PRIETENILOR

Sfaturi PSIHOTERAPEUTICE pentru părinți și copii: INVESTEȘTE ÎN COPILUL ȘCOLAR! Oferă-i timp, încredere și plăcerea de a studia.

Părintele știe și înțelege notiunea de viitor, dar copilul se bucură de prezent! Un copil nu are gândirea logico-abstractă formată înainte de 12 ani, astfel e important cum îl responsabilizezi, cum îi vorbești și ce faci tu însuți.

Sfaturi pentru un an școlar performant

* în clasa întâi intră împreună copilul și părinții, fiți încrezători și fericiți să trăiți emoțiile copilului, anxietățile lui pot fi dizolvate de tonul calm şi atitudinea afișată de voi (un copil se sperie, atunci când părintele se sperie);

* faceți din pregătirea pentru a doua zi de școală un ritual în care hainele sunt așezate cu grijă pentru a-l face pe copil să se simtă plin de energie, ghiozdanul să fie fericit să-l ajute să ducă tot ce are copilul nevoie;

* revenind acasă de la școală, copilul are nevoie de relaxare, apoi ne oferim să-l ajutăm la teme;

* un boboc de clasa întâi și clasic de clasa a doua, are nevoie de asistență și ajutorul părintelui, nu pentru a-i fi rezolvate temele de casă, ci pentru a-l ajuta să asimileze un stil de rezolvare, abilități de învățare;

* unui școlar i se întărește stima de sine și căutarea soluțiilor atunci când i se laudă comportamentul funcțional, iar dacă greșește, părintele oferă feedback pozitiv și nu-l lasă să se evalueze negativ și nici să se compare cu alti copii de vârstă sa;

* la fiecare 45 de minute, copilul are nevoie de o pauză de 5-10 minute;

* învățați-l să ceară ajutor, să întrebe și să caute soluții;

* grijă la mediul în care lucrează, la masa de lucru, lumină, la poziția corpului în timpul temelor;

* repetați, pentru fixarea informațiilor, lecțiile, cereți copilului să vă predea, astfel fixarea se realizează ușor și îl desensibilizează;

* un copil face ce ii cereți în termeni preferențiali, nu cerințe dogmatice gen „trebuie să/n-ar fi trebuit să…”;

* orice început are dificultăți, alegeți să îi creați o stare de confort și plăcere, motivați-l și oferiți încredere copilului; cum îi veți vorbi, așa își va vorbi la greu;

An după an, creșteți cu școlarul vostru, luați calificative, note…achizițiile vor trece în memoria de lungă durată dacă repetați și dacă sunteți voi, părinții, echilibrați psihic și emoțional (evitați evaluările globale negative: prost/rău/neatent etc.)

Vă doresc un an școlar performant și să aveți mintea, ca un izvor de munte, iar memoria, ca un burete însetat!

Text scris de psihoterapeut Ramona Pencea 





https://www.facebook.com/photo?fbid=3340969815982525&set=a.106421146104091

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *